Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Miten palvelimeni saa yhteyden ulkomaailmaan?

Sivun loppuun

heavenheart [17.01.2006 18:08:08]

#

Olen asentanut apachen kaksi päivää sitten. Se sujui hyvin. Mutta ulkomaailma ei pääse sivuilleni, vain minä näen ne. Olen asentanut reilu 10 muutakin webbiserveri ohjelmaa, mutta mikään ei auta.

Olen tehnyt omat laajahkot sivustot, ja nyt olen asentanut koneeseeni apache- palvelimen, tai kaksi vuorokautta sitten, ja hyvin se toimii koneeni sisällä, mutta ulkomaailma ei pääse palvelimeeni. Ja säätelin kaikkia porttiasetuksia, ja muutin sitä ``httpd.conf``- tiedostoa, laitoin eri portti-asetuksia, ja vastaavasti palomuuriin ne, mutta ei tulosta. Kävin kaikki netistä läpi, ja tein vaihe vaiheelta ohjeiden mukaan. Asensin eri versioita siitä, tein kaikkea, mitä kykenin ja ei siltikään onnistunut.

Tänä aamuna sitten laitoin yhden pikkasen Xerver-palvelin ohjelman ja tunnin kuluttua luulin jo että se oli onnistunut, koska eräs osoite, joka ei ole localhost , eikä oma ip:ni alkoi vastata, joten arvelin että se jo näkyisi, mutta eipä näy sittenkään.

Aiemmin minulla oli ftp- palvelin, mutta huomasin sen niin kurjaksi, että siitä syystä tahdoin saada tämän toteutetuksi. Koska sivustoni on tilavat. Ja en pidä webbihotelli-palveluista toisten palvelimilla, tämä käytäntö olisi minulle sopivin. Ja maksuton. Mutta nyt en tiedä tosiaankaan, mitä tässä tekisin.

Mistä tämä johtuu? Minulla on lännen puhelimen dna- kaapeli-laajakaista yhteys. Olen kokeillut monia portteja, mutta mikään ei ole mennyt läpi. Portti 443 on toimiva, mutta en saa sittenkään toimimaan mitään, vaikka kaikki serveri ohjelmat käännän siihen porttiin. Mitä teen? Olen kaiken jo tehnyt, mitä kuvitella saattaa.

Olen lukenut näitä ketjuja, ja saanut paljon hyviä neovoja, mutat ei nekään ole mitään selvittäneet. Olen niitä testaillut, ja aina vaan ongelma on ja pysyy.

juha127 [17.01.2006 18:16:39]

#

Onhan palomuurist avattu reikä tuota portti varten.?

tuomas [17.01.2006 18:27:07]

#

WWW-palvelimia pyöritetään normaalisti portissa 80 tai 8080. Selaimet ottavat myös oletuksena yhteyden porttiin 80 tai 8080, joten voi johtua vaikkapa siitä, että käytit jotakin muuta.

heavenheart [17.01.2006 18:44:16]

#

Niitäkin olen käyttänyt.
En tiedä mitä on kun tehdään palomuuriin reikä.

squid [17.01.2006 19:00:20]

#

Väitttäisin, että jossain vaiheessa on NAT, jota et voi avata. Tai sitten et ole avannut jotakin kohtaa oikein.

heavenheart [17.01.2006 19:19:17]

#

Mikä on NAT, onko se väärä portti, vai mikä?
Mitä en ole avannut oikein?
Olen vain antanut lukuja, en avannut muuta,
ja myös niitä yhteyksiä kullekin ohjelmalle liittänyt.
Voiko sellasta NAT- juttua avata?

Draiz [17.01.2006 20:22:47]

#

heavenheart kirjoitti:

Mikä on NAT, onko se väärä portti, vai mikä?
Mitä en ole avannut oikein?
Olen vain antanut lukuja, en avannut muuta,
ja myös niitä yhteyksiä kullekin ohjelmalle liittänyt.
Voiko sellasta NAT- juttua avata?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nat

heavenheart [17.01.2006 21:04:10]

#

Eli jos palomuurin poistaisi, niin kaikki portit aukenisi vapaasti.

En ole ikinä operoinut palomuurien kanssa, tai muutoinkaan windowsin systeemien kanssa. Vain internetin ja ohjelmien. Tämä on alue joka on aiva utopinen, ja olen vain heitellyt lukuja sinne tänne logiikkani mukaan. En ole saanut tarkkoja ohjeita. Olisi tietenkin tosi hienoa jos jollakin olisi oma palvelin dna- liittymässä, ja asetukset dna- nettiturva- palomuurissa säädettynä, ynnä Thompson kaapeli modeemi ja WinXP. Eli että voisi hyödyntää toisen käden tietoa, joka on samat menettelyt jo käynyt läpi.

Kaikki ne kirjoitukset mitä on näissä foorumeissa ollut, on tullut aprikoitua, mutta niistä ei ole suoranaista apua ollut, vaikka pientä osviittaa kyllä, jonka olen laittanut käytäntöön testaten, ja kuitenkaan tulosta saamatta.

Niin apachen asensin näillä sivustoilla olevan ohjeen mukaan ja siihen php:t ym.. lisukkeet..

Meitsi [17.01.2006 22:16:38]

#

Ja palomuuria ei tule missään nimessä poistaa! Se on vain konffittava oikein. Jos palomuurin konffiminen ja natit tms. ovat vielä aivan hakusessa, kannattaa harkita tuon oman servun pidon jättämistä...

heavenheart [17.01.2006 22:38:03]

#

Nyt toimii!

Ohjelma nimeltä:

MiniWebServer.exe

ratkaisi kaiken. Apache on tarpeeton.
Tuo muutaman sadan kilotavun kokoinen ohjelma
avasi yhteydet automaattisesti oikeisiin portteihin, kun
vaan siihen ohjelmaan syötti luvut.
Ip-osoitteen se löysi ja sijoitti itse ohjelmaansa.
Ei tarvinnut muuta tehdä, kuin laittaa siihen kotisivuhakemisto ja se Portti numero. ( 8080 tai 443 )

Ja kun joku tulee palvelimelleni, siihen tulee hyvin selkeästi kaikki tieto mistä IP-stä ja missä hakemistossa seikkaillaan. Aivan erinomainen ohjelma. Yliverto!!!

Siis niin yksinkertainen ohjelma että!!!

lapm [17.01.2006 23:23:14]

#

heavenheart kirjoitti:

Nyt toimii!

Jos tuo kerran toimii niin, olet vain onistunut säätämään apachen kanssa jotain pieleen. Luultavasti se adsl modeemisi reititysten kanssa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta