Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ohjelmointi aloitettu - mitä nyt?

Sivun loppuun

mauku [27.11.2005 20:50:07]

#

mä aloitin just ohjelmoinnin, tarviiks mä mitään ohjelmaa tai muuta?

Metabolix [27.11.2005 20:58:55]

#

Aika lahjakasta aloittaa ohjelmointi noin ilman mitään ohjelmaa.

Menepä tuonne opasosioon ja valitse jonkin kielen perusopas. C, Pascal tai PHP lähinnä. Kahdesta ensimmäisestä suosittelen perusoppaita; niissä hieman kerrotaan, mitä voi tarvita ja mistä sitä ehkä saa. PHP:n tapauksessa asennusopas on suotavaa lukea ensin.

Ja hakua saa myös käyttää.

Juice [28.11.2005 18:05:40]

#

Metabolix kirjoitti:

C, Pascal tai PHP lähinnä.

Tästä sitä saadaankin kiva sota aikaan ;)
Sopivaa kieltä on hieman hankala määritellä, jos ei tiedä, mitä hän haluaa tehdä. Windows-ohjelmia? Pelejä?

Latska [28.11.2005 18:31:21]

#

Kannattaa sitten muistaa, että peliä ei saa aikaan heti. Tai periaatteessa saa jos ei oo tekemässä mitään doom nelosta. Muista pitää tavoitteet sopivina.

squid [28.11.2005 19:15:50]

#

Iso kumarrus sille, joka tekee ensimmäisen viikon aikana edes GTA1:n tasoisen pelin :)

ville-v [28.11.2005 19:17:03]

#

Tai yleensäkin viikon aikana :D

p-p [28.11.2005 19:51:21]

#

Tai yleensäkin tekee... :D

Edit: Itse asiaan, suosittelen Dev-c++ ohjelmointiympäristöä jos meinaat c/c++ kieliä käydä harrastamaan. Muista en sitten tiedä :D Dev-Pascal voisi olla jonkunlainen pascalille... Itse pidän kielistä eniten C ja C++

Metabolix [28.11.2005 19:55:30]

#

Juice: Viittasin vain siihen, mitkä oppaat opasalueella ovat kannattavimpia. Basic-oppaita en halunnut suositella, kun silloin yleensä päätyy warettamaan kehitysympäristön, ja paljon muutahan tuolla ei sitten olekaan.

Voidaan heti alkuun sopia, että kielisotaa ei tänne aloiteta. Niitä löytyy haulla jo riittävästi. (Ja miksi tarvitsisikaan aloittaa? Maukuhan sanoi "mä aloitin just ohjelmoinnin", eli varmaan kieli on jo valittuna ;)

panttu [28.11.2005 21:28:25]

#

Java ja .NET tekniikoita suosittelisin aloittelijalle, niiden hyväpuoli on omat frameworkit, jotka lisää ohjelmoinnin harjoittelun mielekkyyttä, kun ei tarvitse opetella sellaista mitä oppaissa ei kerrota. Javalle on lisäksi suomeksi jo valtavasti laadukkaita kirjoja, joista Mika Vesternholmin Java-ohjelmointi on lukemisen arvoinen.

tkarkkainen [29.11.2005 10:58:26]

#

Javaa tosiaan suosittelisin itsekin, ja kirjastakin olen pantun kanssa samaa mieltä. C:kin voisi toimia aloituskielenä, mutta Javalla pääsee ehkä nopeammin "ohjelmannäköiseen" lopputulokseen, mikä aloittelijalle on monesti tärkeää innostuksen lopahtamisen välttämiseksi. Visual Basic olisi tietysti siinä mielessä ykkönen mutta näin jälkikäteen toivoisin että olisin itse aloittanut jollain muulla kuin VB:llä :)

jutti [30.11.2005 09:05:13]

#

Virallinen lista:
* Tee arvauspeli teksti-ikkunaan
* Tee matopeli grafiikkaikkunaan
* Tee Pong/Breakout
* Tee Tetris
* Valloita maailma

ville-v [30.11.2005 14:52:45]

#

mauku kirjoitti:

mä aloitin just ohjelmoinnin, tarviiks mä mitään ohjelmaa tai muuta?

Kerropa miten olet aloittanut "ohjelmoinnin".

Chiman [30.11.2005 15:45:29]

#

ville-v kirjoitti:

Kerropa miten olet aloittanut "ohjelmoinnin".

Arvaan että rekisteröimällä käyttäjätunnuksen ohjelmointiaiheiselle keskustelupalstalle ja kirjoittamalla yhden viestin.

Seuraava askel on sopivan kielen opetteleminen :)

ville-v [03.12.2005 11:03:33]

#

Chiman kirjoitti:

Seuraava askel on sopivan kielen opetteleminen :)

Eli PHP:n.

EDIT: Putkan oppaasta Näin pääset alkuun Ohjelmoinnissa voisi olla hyötyä, jos ei tiedä mitä on ohjelmointi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta