Mistä nään mun ip osotteen?
Monta keinoa:
Helpoin:
selaimella osoitteeseen www.whatismyip.com
Näkee enemmän tietoja (Jos olet LANissa, tämä näyttää lan-ip:si):
(oletan että windows)
Käynnistä->suorita->kirjoita "cmd" ilman lainausmerkkejä ja ok->kirjoita "ipconfig" ilman lainausmerkkejä ja paina enter.
Meitsi kirjoitti:
Monta keinoa:
Helpoin:
selaimella osoitteeseen www.whatismyip.comNäkee enemmän tietoja (Jos olet LANissa, tämä näyttää lan-ip:si):
(oletan että windows)
Käynnistä->suorita->kirjoita "cmd" ilman lainausmerkkejä ja ok->kirjoita "ipconfig" ilman lainausmerkkejä ja paina enter.
Toi ipconfig juttu ei toiminu, uusia tapoja?
Eh.. miten niin ei toiminut?
aloitteleva kirjoitti:
Meitsi kirjoitti:
Monta keinoa:
Helpoin:
selaimella osoitteeseen www.whatismyip.comNäkee enemmän tietoja (Jos olet LANissa, tämä näyttää lan-ip:si):
(oletan että windows)
Käynnistä->suorita->kirjoita "cmd" ilman lainausmerkkejä ja ok->kirjoita "ipconfig" ilman lainausmerkkejä ja paina enter.Toi ipconfig juttu ei toiminu, uusia tapoja?
Tuo toimii vain XP:ssä, jos muu windows, kokeile kirjoittaa ipconfigin tilalle winipconfig tai winipcfg, en muista kumpi.
Meitsi kirjoitti:
aloitteleva kirjoitti:
Meitsi kirjoitti:
Monta keinoa:
Helpoin:
(oletan että windows)
Käynnistä->suorita->kirjoita "cmd" ilman lainausmerkkejä ja ok->kirjoita "ipconfig" ilman lainausmerkkejä ja paina enter.Toi ipconfig juttu ei toiminu, uusia tapoja?
Tuo toimii vain XP:ssä, jos muu windows, kokeile kirjoittaa ipconfigin tilalle winipconfig tai winipcfg, en muista kumpi.
Ei toimi mikään noista, mulla on windows xp home edition.
pitäis kyllä tuon ipconfig:in toimia
komento suoritaan on command, ja sitten ipconfig. Tai sitten se www.whatismyip.com mikä jo mainittiinkin
Tai sitten kaivat ohjauspaneelista verkkoyhteyksien alta yhteyden, ja valitset siitä ominaisuudet niin sieltäkin pitäisi löytyä.
Ps. miten tämä liittyy Ohjelmointiputkaan?
ei kai mitenkään muuten mutta on tainnut aloittelevalle käydä pieni lipsahdus.. :)
Mulla on kanssa Win XP Home ja A-Link modemi + reititin, jossa on NAT-palomuuri. Omalta koneelta näkee vain noilla tsekkauksilla reitittimen oman sisäisen IP:n. Ulkoinen IP on käytävä kurkkaamassa esim. www.whatismyip.com tai vastaavassa.
setä kirjoitti:
Mulla on kanssa Win XP Home ja A-Link modemi + reititin, jossa on NAT-palomuuri. Omalta koneelta näkee vain noilla tsekkauksilla reitittimen oman sisäisen IP:n. Ulkoinen IP on käytävä kurkkaamassa esim. www.whatismyip.com tai vastaavassa.
Sen voi myös kurkata adsl-purkin hallintasivuilta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.