Nyt ajattelin kysyä, että onkos teillä mitään projekteja, jotka eivät ole valmistuneet ollenkaan?
Itselläni on sillainen kuin Cheat2games (typerä nimi? ;D )
Tein itseasiassa 6 eri versiota tuosta, mutta mikään niistä ei ole valmistunut.....
Pikkuveljen kannssa olin tekemässä yhtä uudenlaista käyttöliittymää DOSiin (ei GUI). Siihen piti tulla paljon ohjelmia (QBllä), mutta ei koskaan valmistunut. Syinä oli se että pikkuveli lopetti kehittämisen ja minä aloin keskittyä erillisiin ohjelmiin, jotka alunperin piti siihen laittaa.
Carmania, bisnes, pörssi, pelimanageri, kiromies.. hoh. Niitä on niin monta.. yhyyh.. niitä ei ole ikuna saa valmiiksi.. kun taito ei riitä..
Tätä kysyttiin jo ennen, tästä aiheesta löytyy minun vastaukseni:
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/973-pieni-gallup
Kas.... en ole huomannutkaan tuota....
juhaz, jos on pakko aloittaa tällainen aihe niin olisit voinut ehkä hieman enemmän kertoa että _mikä_ tuo Cheat2Games oikein on :)
Joka tapauksessa, minulla niitä kesken jääneitä projekteja on enemmän kuin valmistuneita (tosin melko pieniä jotkut). Kaatuu yleensä innostuksen puutteeseen.
Se oli ohjelma, josta löytyi koodeja peleihin, kuten nimikin kertoo
2 = two = to =D
Cheat TO Games
Pari kertaa tein (yritin) quubeisikillä ja useamman kertaa visual beisikillä, mutta koskaan ohjelmaa ne valmiiksi ole saanut......
Jaahas.. kävi mielessä mutta ajattelin että nimi ei siihen oikein sovi.. cheat kun on yksikössä eli se olisi "koodi peleihin".. eli yksi koodi useaan pelin.. jooh..
Joo kyllä se tais jopa olla cheat(s)2games
En minä sitä enään muista, mutta nimi oli joku tuollainen ja kuusi kertaa olen yrittänyt huonolla tuloksella tehdä sitä.
Cheat2Games siis ois ollu sellanen jossa on vain jonkinlainen tietokanta koodeista peleihin? Olisiko se edes osannut päivittää tietokantaansa, hakemalla netistä päivityksen? Tommonen koodi-tietokanta sopii paremmin webbi-sivuksi juuri sen takia et sen tulee olla reaaliaikainen..
lainaus:
Cheat2Games siis ois ollu sellanen jossa on vain jonkinlainen tietokanta koodeista peleihin? Olisiko se edes osannut päivittää tietokantaansa, hakemalla netistä päivityksen? Tommonen koodi-tietokanta sopii paremmin webbi-sivuksi juuri sen takia et sen tulee olla reaaliaikainen..
Oishan siihen voinu kehittää systeemin et olis voinu ladata aina päivityspaketteja netistä! Mutta kyllä sellaisesta kannattaa tehdä nettisivu, oikeassa olet... :)
projekteja on jäänyt kesken yksi:
- matopeli, jota aloin väsäämään huvikseni ohjelmointiputkan kilpailun jälkeen... se kyllä jäi aikalailla kesken. Hyviä puolia pelissä, ettei madon pituus vaikkuttanut suorituskykyyn ja periaatteessa lähes rajaton määrä matoja (madon tiedot oli kahdessa taulukossa, toisessa sijainnit ja toisessa näppäimet ja muut).
sitten on niitä keskeneräisiä, joihin ei vielä taidot aivan riitä, mutta suunnitelmissa on (kaikki 3d-pelejä):
- final fantasy -tyyppinen pelisarja, pakko kyllä joskus toteuttaa...
- sitten tuli joskus lähiaikoina mieleen hyvä räiskintäpelin idea...
Final Fantasy tyyppinen _pelisarja_, Vilikillä riittää kyllä siinä tavottelemista. Mikäli sikäli, että meinaat ainakin lähestulkoon yhtä laajoja pelejä tehdä niistä (sellaset kolme cd:tä vievää). Yksin meinasit kaiken lisäksi graffat, ohjelmoinnit, suunnittelut, äänet, testaukset jne?
En varmastikaan kaikkea itse. En tosin välttämättä yhtä laajaa peliä suunnitellut tehdä, mutta kuitenkin. Lähinnä toteuttaisin varmaan suunnittelua, ohjelmointia ja testausta...
No kesken on jäänyt varmaan jo satoja pikku projekteja ja keskeneräisiäkin on ihan kivasti tällä hetkellä. Innostus se aina kummasti loppuu kesken. Johtunee lienee siittä, että ei ole oikein koskaan keksinyt mitään järkevää ideaa ja se tekeminen tuntuu sitten niin turhalta. Harrastushan tämä vain on...
lainaus:
Harrastushan tämä vain on...
Kyllä, ehdottomasti! Siis tarkoitan, että harrastuspuuhissa hienolta kuulostava projekti menettää mielenkiintonsa, koska motivaatiota ei riitä pyörittämään ohjelmakehitystä eteenpäin.. Itsessään ohjelmointikeskeisillä työpaikoilla motivaatio on huipussaan, ja keskittyminen samoiten.. motivaationa pidetään silloin yleensä rahaa..
Mulla on jäänyt kesken vaikka mitä: tekstiseikkailuja, manageripelejä, roolipelejä, IRC-botti ja ohjelmisto, tietokantaohjelmisto, monia kotisivuja ja paljon muuta.
Suunnittelusta kaikki on kiinni.
Mulla on jäänyt kesken vaikka mitä: tekstiseikkailuja, manageripelejä, roolipelejä, IRC-botti ja ohjelmisto, tietokantaohjelmisto, monia kotisivuja ja paljon muuta.
QB aikoina (2-3 years ago) lähes kaikki pelit jäivät kesken :)
Ritarimanageri, Pesismanageri... Ainakin nuo :)
Muistin tässä äsken, että minulta on jäänyt kesken ainakin eräs projekti. Sellainen mitä tein jopa tosissani. Kyseessä oli peli nimeltään Seikkailujen Talo. Jep, vanha projekti. Koulussa koetin, ATK - opettajan avustuksella, sitä tehdä, mutta eipähän koskaan tullut valmiiksi, vaikka se oli vireillä vuosia. HyperCardilla sitä koetettiin väsätä. Oli kuunelma niiden mielestä, jotka sen alkua kokeilivat, hyvä peli. Pitäisiköhän sitä joskus koettaa uudelleen tehdä, vai siirtyisinkö jo kehittyneempien projektien pariin?
-Grey-
Omat kotisivut... aina kun olen päättänyt vihdoin rakentaa ne valmiiksi alkaa nukuttumaan tai tulee nälkä yms.
Joo.. kyllähän niitä on. Oman ohjelmointini alkuaikona jäi lukuisia QB-pelejä kesken, kun aloin tekemään hetken mielijohteisesti. Esim. TV-asema manageri. Syy keksenjäämiseen oli yleensä taidon loppuminen, mutta myös innon puute..
Kyllä mulla oli pari roolipeliä jotka sitten valitwettavasti äi kesken, se viimeiseksi aloitettu oli hyvällä mallilla mutta sitten muutin pois ja kaverini jonka kanssa sitä tein jäi tietenkin sinne. :/
Se oli täällä projektinakin yhdessä vaiheessa nimellä: Shadow of Ashok:Sword eternal, tjst
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.