Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Juhaz have eated 10 brains

Sivun loppuun

juhaz [25.09.2005 11:58:12]

#

Mitenkä onnistuisi tehdä tälläinen sivu, että jos käyttäjä klikkaa osoitetta:
http://juhak.no-ip.info/mainosta.php?id=http://www.munsivut.com

niin mainosta.php antaisi http://www.munsivut.com:lle yhden näyttökerran etusivuillani ja samalla tuolla osoitteella käyttäjän selain ohjautuisi minun etusivuilleni?

Mitenkä tuo kannattaisi kehittää ja miten?

Terv: Noobie (Newbie) in PHP

juhaz [25.09.2005 15:24:35]

#

Niin... osaako kukaan auttaa tässä asiassa?
Olisi kiva saada apua jo tänään ja mieluiten muutaman tunnin sisällä sillä kuudelta en pysty enää lukemaan tätä foorumia melkein viikkoon enkä etenkään tekemään mitään kotisivuilleni...

Metabolix [25.09.2005 15:32:31]

#

No tietenkin loppuun tulee se siirtyminen etusivulle header-komennolla. header("Location: index.php");

Sitten tuo toinen riippuukin täysin siitä, miten olet nämä "näyttökerrat" toteuttanut. Varmaankin johonkin tiedostoon tai tietokantaan kannattaa kirjoittaa. Oppaat auttavat sitten siinä.

Suorastaan mainio otsikko taas kerran, ja apua ei tarvitse pyydellä useammalla viestillä.

juhaz [25.09.2005 18:36:54]

#

No juu... alkoi vain viesti kulkeutumaan sivun loppuun niin piti saada se takaisin ylös ja otsikosta sen verran, että ei oikein keksinyt mitään muuta ja tuolla tavoinhan tavallaan voisi myös tuollaisen sivun tehdä, jossa lukee esimerkiksi "Juhaz have eated ** brains" (* = sivuilla käyneiden lukumäärä), joten ainakin liittyy aiheeseen :P

Koitin lueskella noita oppaita, mutta täytyy sanoa, että pää on kyllä ihan tyhjä siitä, että mitä mä oikein nyt teen....???

Suominen90 [25.09.2005 19:25:00]

#

Lue oppaita!
Tee näin:
Ota GETillä tieto sivun osoitteesta.
Tallenna saatu tieto tietokantaan.
Sitten haet tiedot tietokannasta.

Enempää en jaksa selittää.

juhaz [26.09.2005 11:01:17]

#

Pitäisikö siinä olla jonkinlainen pieni rekisteröinti, että sitten voisi nähdä myös, että paljonko niitä näyttökertoja oikein on saanut?

Miten tuo tarkemminottaen kannattaisi toteuttaa? Olisiko kenelläkään mitään koodiesimerkkiä tai tietääkö kukaan mitään mistä löytyisi?

juhaz [28.09.2005 17:47:32]

#

Mitenkä tuo kannattaisi toteuttaa? Yksi piste = 10minuuttia vaiko vain 1 näyttökerta?

jideko [29.09.2005 21:40:29]

#

Jos et tiedä itse tuon tarpeita niin ei kyllä kukaan muukaan tiedä.

Olsiko siinä mitään ideaa, että kun tuosta klikkaa niin se lisää bannerin osotteen vaikka jonkun tekstitiedoston loppuun.

Ja sitten se sun sivus lukee bannerin osotteeksi rivin ensimmäisen rivin ja samalla poistaa sen.

juhaz [30.09.2005 17:34:00]

#

Hitto... en mä saa aikaiseksi mitään :(
Ei kenelläkään olisi mitään tietoa mistään sivusta, jossa olisi tälläinen koodi valmiina esimerkkinä tjs.., jonka voisi sivuilleen kopioida?

juhaz [30.09.2005 18:26:40]

#

Löysinkin PlanetSource Codesta lähes aiheeseen liittyvän koodipätkän. Nyt, kun osaisi vielä tehdä sen, että tuo hakee ne sivut vaikka tiedostosta ja sitten saisi sen http://munsivu.com/mainosta.php?sivu=http://www.jonkunkotisivut.com toimimaan... :/

Onko kenelläkään mitään ideaa siitä, että millaista hakusanaa mun kannattaisi googleen tunkea, että aiheeseen löytyisi vastauksia? Pelkkä "PHP" antaa jo sen verta paljon tuloksia ettei jaksa alkaa sillä metsästämään...

<?
    /*
    ########################################
    # #
    # A Site For Every Day#
    # #
    # Description: This script uses Arrays #
    # and the date command to #
    # Select an address#
    # #
    # Writen By: PhoiNiX #
    # Contact : phoinix@freemail.gr#
    # #
    # This is my First Script So Feel Free #
    # to post your comments#
    */
    // Put Your Sites , 1 Every Day
    $day1='www.your.site.goes.here.com';
    $day2='';
    $day3='';
    $day4='';
    $day5='';
    $day6='';
    $day7='';
    $day8='';
    $day9='';
    $day10='';
    $day11='';
    $day12='';
    $day13='';
    $day14='';
    $day15='';
    $day16='';
    $day17='';
    $day18='';
    $day19='';
    $day20='';
    $day21='';
    $day22='';
    $day23='';
    $day24='';
    $day25='';
    $day26='';
    $day27='';
    $day28='';
    $day29='';
    $day30='';
    $day31='';
    //Make the array
    $urls=array($day1, $day2, $day3, $day4, $day5, $day6, $day6,
    $day7, $day8, $day9, $day10, $day11, $day12, $day13,
    $day14, $day15, $day16, $day17, $day18, $day19, $day20,
    $day21, $day22, $day23, $day24, $day25, $day26, $day27,
    $day28, $day29, $day30, $day31);
    //Get day of the month
    $day=date("j");
    //Print in broswer
    print("Today's Site <A HREF=http://".$urls[$day]."> ".$urls[$day]."</A>");
    // The End :)
    ?>

Tämä koodi siis näyttää... pitäisi ainakin näyttää joka päivä eri sivun...

Metabolix [30.09.2005 22:20:35]

#

Jos ongelma on se, ettet vain osaa, niin opettele. Jos taas et tiedä, mitä haluat, niin yritä päättää. Sitten jos oikeasti on jokin ongelma, niin sitten saa pyytää apua. Jos oikeasti lukisit oppaat ajatuksella ja niitä katsellen kirjoittaisit tuon koodin, niin saattaisit vaikka osata. Sieltä voi aluksi katsoa tuon GET:n käytön ja sitten vaikkapa ne tiedostot. Vihjeenä vaikka file-funktio. Kannattaa ehkä kirjoittaa tiedostoon 0. riville osoite, 1. riville siihen liittyvä luku (mitä sen sitten pitää ilmoittaa, sen päätät sinä), 2. riville seuraava osoite jne.

juhaz [30.09.2005 22:44:05]

#

No nyt mä kirjoitin (copy+pastesin parista-kolmesta kohteesta yhteen kohteeseen) tälläisen koodin:

<?php
$page = $_GET["sivu"];
$tt = fopen("mainosta.txt","w");
fwrite($tt,$page);
fclose($tt);

Tähän asti olen päässyt... Nyt pitäisi saada niin, että scripti ottaa tuolta mainosta.txt:stä sen osoitteen ja näyttää sen kerran sivulla ja poistaa sitten sieltä tiedostosta poistamatta muita tjs...? Mitenkä minä sen nyt sitten teen?

Ja linkin lukuun koodipätkä:

<?php
$muut = fopen("mainosta.txt","r");
$i = 0;
while (!feof($muut)) {
 $rivi = fgets($muut,1024);
 echo "$i: $rivi";
 $i++;
}
fclose($muut);
?>

EDIT: Nyt minulla ei sitten ole enää mitään hajua, että mitä pitäisi seuraavaksi tehdä tai, että mitenkä... nämäkään mitä jo kirjoitin eivät sovellu hirveän hyvin siihen mitä niillä olisi tarkoitus tehdä, mutta ovat jotain alkeita siitä kuitenkin...

Metabolix [30.09.2005 23:47:28]

#

No nyt näyttää jo paremmalta.

Ensinnäkin kirjoittaessa on suotavaa varmaan säilyttää myös tiedoston vanha sisältö, eli "w":n paikalle "a", ja kirjoitetaan ("\n".$page) eikä pelkkä $page, niin saadaan rivinvaihto siihen väliin.

Lukemisessa taas kannattaa käyttää sitä file-funktiota. Lukemisen jälkeen pitää sitten silmukassa kirjoittaa tiedosto uudestaan (sillä kertaa "w") ja jättää se laitettu linkki pois. Jotta tiedosto ei paisu valtavaksi, suosittelen, että jokaisella osoitteella on numero, joka kertoo, montako kertaa se pitäisi näyttää. Onhan tyhmää tallentaa tiedostoon sata kertaa sama osoite, kun voi laittaa vain osoitteen ja "100".

Jospa noista pääsisit eteenpäin... Tutki, kokeile, kehitä.

juhaz [30.09.2005 23:55:00]

#

Aikaisemmin mainittuja koodeja (esimerkiksi tuo sivu per päivä) käyttämällä ja niin, että admin (eli minä) siirrän käsin sitten näitä osoitteita tuohon listaan saisin jo aikaiseksi jotain jotenkin toimivaa, mutta tuota alkuperäistä suunnitelmaa en vain osaa toteuttaa...

Paitsi, että tuo ei näytäkkään sitä linkkiä jostain syystä?

juhaz [01.10.2005 10:58:38]

#

juhaz kirjoitti:

Löysinkin PlanetSource Codesta lähes aiheeseen liittyvän koodipätkän. Nyt, kun osaisi vielä tehdä sen, että tuo hakee ne sivut vaikka tiedostosta ja sitten saisi sen http://munsivu.com/mainosta.php?sivu=http://www.jonkunkotisivut.com toimimaan... :/

Onko kenelläkään mitään ideaa siitä, että millaista hakusanaa mun kannattaisi googleen tunkea, että aiheeseen löytyisi vastauksia? Pelkkä "PHP" antaa jo sen verta paljon tuloksia ettei jaksa alkaa sillä metsästämään...

<?
    /*
    # #
    # A Site For Every Day#
    # #
    # Description: This script uses Arrays #
    # and the date command to #
    # Select an address#
    # #
    # Writen By: PhoiNiX #
    # Contact : phoinix@freemail.gr#
    # #
    # This is my First Script So Feel Free #
    # to post your comments#
    */
    // Put Your Sites , 1 Every Day
    $day1='www.your.site.goes.here.com';
    $day2='';
    $day3='';
    $day4='';
    $day5='';
    $day6='';
    $day7='';
    $day8='';
    $day9='';
    $day10='';
    $day11='';
    $day12='';
    $day13='';
    $day14='';
    $day15='';
    $day16='';
    $day17='';
    $day18='';
    $day19='';
    $day20='';
    $day21='';
    $day22='';
    $day23='';
    $day24='';
    $day25='';
    $day26='';
    $day27='';
    $day28='';
    $day29='';
    $day30='';
    $day31='';
    //Make the array
    $urls=array($day1, $day2, $day3, $day4, $day5, $day6, $day6,
    $day7, $day8, $day9, $day10, $day11, $day12, $day13,
    $day14, $day15, $day16, $day17, $day18, $day19, $day20,
    $day21, $day22, $day23, $day24, $day25, $day26, $day27,
    $day28, $day29, $day30, $day31);
    //Get day of the month
    $day=date("j");
    //Print in broswer
    print("Today's Site <A HREF=http://".$urls[$day]."> ".$urls[$day]."</A>");
    // The End :)
    ?>

Tämä koodi siis näyttää... pitäisi ainakin näyttää joka päivä eri sivun...

Miksiköhän tämä koodipätkä ei toimi? Se näyttää kyllä tekstin Today's site, mutta ei linkkiä.

jgz [01.10.2005 12:25:24]

#

koska eka linkki sijaitsee alkiossa 0 ja jos on eka päivä ni date(j) antaa päiväks 1 eli sillon osotetaanki jo tokaan linkkiin ja jos et oo siihe mitää asettanu ni toi ei tulostu mitää.

Jaqqo [01.10.2005 12:47:01]

#

Kun kerran tänään on eka päivä niin laita $day2:een joku sivu.

juhaz [01.10.2005 12:51:07]

#

Eli eikös tuo sitten korjaannu myös niin, että jos lisää tuonne alkuun vaikka jonkun $day0='eisivua'; ja sitten tuonne $urls=array() sisälle sen $day0:n? Tuon jälkeenhän sen pitäisi näyttää ensimmäisenä päivänä $day1:n sivun?

EDIT: Nyt hieman tuota day:ta muokkaamalla sain aikaiseksi sen, että se näyttää joka tunti uuden sivun. Tavallaan pystyisin aina siirtämään sinne mainosta.txt:hen tulleet sivut tuohon, mutta mitenkä estää saman sivun näkyminen uudestaan? Pitäisi muuten olla joka päivä vaihtamassa noita sivuja... eikä se aina onnistu etenkään, kun minä asun arkisin asuntolassa, jossa ei ole nettiä paitsi alakerrassa yksi nettihuone, joka on aina auki vain 17:00-19:00.

juhaz [05.10.2005 09:15:43]

#

No mitenkäs mä saan tehtyä niin, että jos käyttäjä klikkaa sitä http://www.munsivut.com/mainosta.php?sivu=http://www.jonkunsivut.com niin se sitten tallentaisi sen tiedostoon, joka latautuisi noihin $date hommiin ja aina, kun se sitten on näytetty niin se poistettaisiin? Sitä minä en vieläkään osaa tehdä itse...

Nyt minä joudun aina lisäämään ja poistamaan sivuja manuaalisesti.

Metabolix [05.10.2005 12:01:52]

#

Onko liikaa vaadittu, että oikein ajan ja ajatuksen kanssa lukisit PHP-opassarjaa? Siinä kyllä kaikki neuvotaan, ja tuollaiseen asiaan on paha sanoa muuta kuin että luet koko tiedoston taulukkoon ja sitten kirjoitat sinne takaisin kaiken paitsi sen yhden kohdan, jota et halua enää.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta